FANDOM

Cilan
デント Dento
{{{size}}}
Atwork z serii Best Wishes
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Zielone
Kolor włosów Zielone
Miasto Striaton City
Region Unova
Krewni Chili i Cress (bracia)
Klasa Lider Sali*
Znawca Pokémon
Lider Striaton Gym
Odznaka Potrójna Odznaka
Specjalizacja Typ trawiasty
Debiut w anime Trzech Liderów, potrójne problemy!
Angielski głos Jason Griffith
Japoński głos Mamoru Miyano

Cilan (jap.デント Dent) jest aktualnym towarzyszem Asha. Debiutuje w odcinku Trzech Liderów, potrójne problemy!.

HistoriaEdytuj

Cilan anime.png

Cilan podczas walki w sali

Cilan zadebiutował w odcinku Trzech Liderów, potrójne problemy!, gdzie robił zakupy w rodzinnym Striaton City. Był zaintrygowany tym, że zobaczył Axew i zaznaczył, że Iris wydawała się być idealną partnerką dla Axew. Potem zauważył, Pikachu i przyjrzał mu się z podnieceniem bo nigdy nie widział go wcześniej. Kiedy Ash wyjaśnił, że chce stoczyć walkę o odznakę w Sali Striaton, Cilan szczęśliwie pokazał im drogę. Poprowadził ich do kawiarni. Po pewnym czasie Cilan ujawnia, że wraz z braćmi Chilim i Cressem, są liderami sali Striaton. Po pokazaniu swoich Pokémonów Ashowi, Ash chciał walczyć ze wszystkimi. On i jego bracia byli zszokowani, ale z radością przyjęli jego ofertę. Cilan sędziował walki swoich braci i wreszcie sam zmierzył się jako ostateczny przeciwnik z Ashem. Po ekscytującej walce z Cilanem, która trwała do odcinka Potęga Snów!, Ash wygrywa walkę i dostaje Potrójną Odznakę. Po bitwie, Cilan spotyka się z Ashem w Centerum Pokémon i błaga go, by zdradził mu swoją tajemnice bitewną by mógł ją wykorzystać w przyszłości jako Koneser Pokémon. Po dniu spędzonym z Ashem i Iris Cilan zdecydował się towarzyszyć im w podróży Asha, służąc im jako nawigacja, a także gotować co zostało pokazane w odcinku Snivy, Która Nie Chciała Dać Się Złapać!.

Cilan.png

Cilan

W odcinku Domek dla Dwebble'a!, grupa napotyka dzikiego Dwebble'a, który robi sobie skorupę. Po kradzieży przez grupę złodziejską Dwebble'ów, Cilan wysyła swojego Pansage'a do zlokalizowania Dwebble'a. Grupa zbliżyła się do Dwebble'a z empatią, ale ten się bał i to sprawiało, że zaatakował Asha i Pikachu. Jego agresja kończy się tym, że odłamek skały uderza Pansage'a w głowę co jak później się okazuje kończy się źle pogarszając stan zdrowia Pansage'a. Po odzyskane przez Pansage'a przytomności starają się pomóc Dwebble'owi odebrać jego skorupę, co ostatecznie nie udaje się przez walkę 3 na 1. Cilan wymyślił plan zwabienia Dwebble'a z dala od siebie za pomocą karmy dla Pokémonów, aby Dwebble mógł walczyć z każdym po kolei zamiast 3 na 1. Plan okazał się genialny i Dwebble nalegał, aby być częścią zespołu Cilan. Więc on go łapie zdobyając kolejnego Pokémona.

W Zemsta Znawczyni! Cilan ujawnił, że jest Koneserem Pokémon klasy A po tym jak znalazł Asha w sklepie Konesera w Poke Mart. Po przeszukaniu niektórych sklepów, Cilan i Iris znaleźli Asha w innym sklepie Konesera należącym do Koneserki klasy C, która nazywa się Burgundy. Burgundy natychmiast rozpoznała Cilana i oświadczyła, że pokonał ją w walce o Odznakę w Sali Striaton, zanim spotkał Asha. Poszukując całkowitej zemsty, Burgundy wyzwała Cilana do walki aby udowodnić, że była lepszym Koneserem, dając rady Ashowi i jego Pokémonon. Cilan akceptuje walkę, a także odpowiedzialność za to co może się stać Pokémonom Asha w rezultacie bitwy co przestraszyło Asha. Jednak Cilanowi udało się pokonać Burgundy bez większych problemów, a ona postanowiła rozpocząć własną podróż.

Wyjawił, że ma dość duży talent do naukowego myślenia w odcinku Noc w Muzeum Miasta Nacrene!, jak również w odcinku UFO dla Elgyema kiedy, Ash i Iris byli świadkami lądowania UFO. To doprowadziło ich do domu Profesora Icarusa, nakowca zajmującego się inżynierią UFO, którego Cilan podziwia.

Cilan zaprezentował niektóre z jego umiejętności rybackich w Pokonać strach z otwartymi oczami! gdzie wyłowił Stunfiska z jeziora używając przynęty, która przypomina go samego. Choć Stunfisk mógł walczyć na lądzie, Cilan myli go kręcąc go w powietrzu za pomocą jego wędki i uderza nim o ziemię. Ten nie był już w stanie do dalszej walki, a Cilan go zdobył. Te umiejętności były wykorzystane ponownie w Znawca-Wędkarstwa i rybny pojedynek!, kiedy udało mu się złowić Basculina w niebieskie paski w fałszymym konkursie zorganizownym przez Trio z Zespołu R.

W Emocje w Nimbasie!, Cilan zarejestrował swój udział w turnieju Don Battle w Raimon Town wraz Ashem, Iris i Luke'iem. Cilan ponownie spotkał się tam z Burgundy, która nadal pamiętała o zemście na Cilanie. Okazało się, że jego pierwszy przeciwnikiem będzie Trip, a ich walka rozpoczęła się w następnym odcinku. Dwebble Cilana miał walczyć przeciw Gurdurrowi Tripa. Inicjowanie wszystkich umiejętności Dwebble'a pozwoliło pokonać przeciwnika i przejść do drugiej rundy konkursu Cilanowi, ku niezadowoleniu Burgundy. W Furia Klubowej Bitwy: Emolga kontra Sawk!, jego drugim przeciwnikiem był Luke. Cilan wybrał Stunfiska przeciwko Larvescie Luke'a, ale Stunfisk Cilana pzegrywa tą walkę przez co Cilan odpada z turnieju.

CharakterEdytuj

BW035.png

Cilan jako Detektyw

Cilan jest Znawcą klasy A, który widzi zgodność pomiędzy Pokémonem, a jego trenerem. On także ma tendencję do korzystania z wyrażeń takich jak "To ... czas!" zwracając szczególną scenariusza, takie jak wtedy, gdy ocenia Pokémony i ich relacje mówi: "Nadszedł czas oceny!" w angielskiej werji oraz "Czas smaku!" japońskiej wersji. Podczas walk w Sali w dub, będzie używał zwrotu "Nadszedł czas na walkę, aby Mu służono!". Podczas łapania Pokémona używa zwortu "Taki znakomity smak, mój _____!" w dub, a w orginalnej " _____ゲットでグッドテイスト! ". W dub, oraz w oryginalnym używana zwrotu "_____ゲットでグッドテイスト!". Okazał się być dobrym kucharzem, gdy przygotowuje posiłki dla grupy. Cilan również pomaga grupie w ich podróży poprzez wykorzystanie Mapy, podobnie jak Max, który posiadał PokéNav i Brock, który miał mapy i PokéGear.

Jako znawca, potrafi czytać w osobowości ludzi i często znajduje najlepsze sposoby podejścia do nich. Jest cierpliwy i troskliwy wobec Asha i Iris, często oferuje im rady, kiedy nie wiedzą, co robić. Wydaje się być optymistą patrząc na rzeczy pozytywnie, a nie tarzając się w klęskę.

Również wykazuje, że boi się zjawisk paranormalnych, które uczyniły go sceptykiem, woli znaleźć logiczne wyjaśnienia naukowe na wszystko, ale kiedy nie można znaleźć logiczne wytłumaczenie jest zazwyczaj za tym, żeby uciekać. Jego miłość do nauki później została poruszona po zetknięciu się z możliwością obserwacji UFO, która prowadzi do spotkania z jego idolem, Profesorem Icarusem. Cilan ma również zamiłowanie do detektywów, a czasami gra detektywa. Ma nawet specjalny kapelusz, który nosi przy sobie oraz szkło powiększające. Ale on nic więcej niż po prostu gra, nie był w stanie wyciągnąć wniosków w celu odnalezienia zaginionej Audino w Dokąd poszedłeś, Audino?.

Jak jego bracia, ma tendencję mówienia o Pokémonach jak o herbacie, a element herbaty odnoszące się do nich. W przypadku Cilana on porównuje je do liści i ziół. Wszyscy bracia mają tendencję do używania pozycji dłoni jak kamień, papier i nożyczki - Cilan zmierza do podkreślania słów palcami.

OsiągnięciaEdytuj

Pokémony Edytuj

Przy sobieEdytuj

Cilan Pansage.png
Pansage
Cilan Crustle.png
Dwebble › Crustule
Cilan Stunfisk.png
Stunfisk

TymczasowyEdytuj

Basculin
Basculin Red W odcinku Znawca-Wędkarstwa i rybny pojedynek!, Cilan złapał Basculina w niebieskie paski w fałszywej konkurencji prowadzonej przez Zespół R. Został on później wypuszczony przez samicę Frillish, która mieszkała w pobliżu wraz z innymi Pokémonami złapanymi przez uczestników konkursu.
Debiut Ataki
Znawca-Wędkarstwa i rybny pojedynek! Wodna Broń
Gryzienie
Wodny Ogon

CiekawostkiEdytuj

Przynęta Cilana.png

Specjalna przynęta Cilana

  • Sylwetki Iris i Cilana zostały pokazane po DP183 na antenie 1 lipca 2010. Oboje zotali oficjalnie ujawnione podczas trailera animé pokazane w Pokémon Sunday dokładnie miesiąc później.
  • W grach, Cilan może walczyć w Sali Striaton z graczem jeżeli on wybierze Oshawotta na Startera. Warto zauważyć, że Ash uzyskał Oshawott od Profesor Juniper jako pierwszego Startera z regionu Unova, i wykorzystał go w walce przeciwko Cilanowi w walcę o Odznakę.
  • Cilan posiada swoją własną przynętę przypominającą go podobnie jak Misty i Jessie
  • Niektórzy uznali ubranie Cilana za niezbyt ładne.
Postacie z anime
Główni Ash KetchumPikachuMistyTogeticBrockTracey SketchitMayMaxDawnPiplupIrisAxewCilan
Rywale GaryRitchieHarrisonDrewHarleyMorrisonTysonSolidadPaulZoeyNandoKenny
ConwayBarryUrsulaTobiasTripBiancaBurgundyStephanGeorgiaKotetsuVirgil
Przestępcy JessieJamesMeowth (Zespół R)GiovanniButchCassidyDr. NambaMatoriPierceDr. Zager
ArchieShellyMaxieTabithaŁowczyni JCyrusSaturnMarsJupiterCharon
Profesorowie Professor OakProfessor IvyProfessor ElmProfessor Birch
Professor RowanProfessor CarolinaProfessor JuniperDr. Fennel
Krewni Delia KetchumFlintLolaForrestRodzeństwo Brock'aDaisyVioletLilyNormanCarolineJohannaChiliCress
Epizodyczne Officer JennyNurse JoyTodd SnapCharles GoodshowCaseyLizaSakuraLanceMr. SukizoRaoul Contesta
Vivian MeridianScottLilian MeridianMarianRhondaCynthiaAngieLookerLyraKhouryDon GeorgeAlder
LukeFreddy O'MartianIngoEmmetMontgomeryJervisGym LeadersElite FourFrontier Brains

Liderzy UnovaBW
Cilan 501MS.png- Starter Trio Badge.png
VSCilan.png
Striaton Gym
Chili 495MS.png- Starter Trio Badge.png
VSChili.png
Striaton Gym
Cress 498MS.png- Starter Trio Badge.png
VSCress.png
Striaton Gym
Lenora Basic Badge.png
VSLenora.png
Nacrene Gym
Burgh Beetle Badge.png
VSBurgh.png
Castelia Gym
Elesa Bolt Badge.png
VSElesa.png
Nimbasa Gym
Clay Quake Badge.png
VSClay.png
Driftveil Gym
Skyla Jet Badge.png
VSSkyla.png
Mistralton Gym
Brycen Freeze Badge.png
VSBrycen.png
Icirrus Gym
Iris Legend Badge.png Drayden
VSIris.png VSDrayden.png
Opelucid Gym

Więcej z Fandomu

Losowa wiki