FANDOM

Crustle Cilana
デントのイワパレス Dento's Iwaparesu
Poké Ball
Cilan Crustle.png
Crustle
Debiut w odcinku Domek dla Dwebble'a!
Miejsce złapania Unova
Ewoluował w odcinku Kryzys w Jaskini Elektrokamieni!
Płeć Nieznana
Zdolność Wytrwałość
Teraźniejsza lokalizacja Z Cilanem
Dwebble Missingno.
Ten Pokémon spędził 51 odcinków jako Dwebble.

Crustle Cilana(jap. デントのイシズマイ Ishizumai Dent) jest drugim Pokémonem Cilana złapanym w regionie Unova. Ewoluował z Dwebble'a.

Historia Edytuj

DwebbleEdytuj

Cilan and Dwebble.png

Jako Dwebble

Dwebble po raz pierwszy pojawił się gdy Ash, Iris i Cilan byli w drodze do Nacrene City w odcinku Domek dla Dwebble'a!. Dwebble był zajęty robieniem swojego "domu" ze skały, co Ash, Iris i Cilan obserwowali, ale trzy Dwebble'e zaatakowały go i ukradły jego skałę. Dwebble próbował gonić ich, ale nie udało mu się ich dogonić. Ash, Iris i Cilan byli świadkami sceny, i starali się pomóc, ale Dwebble bał się grupy i próbował uciekać. Pikachu chciał pokazać mu, że nic mu nie zrobią, jednak Dwebble wziął Pikachu za wroga i zaatakował go Siekaniem. Pikachu uniknął jego ataku i Dwebble uderzył w kamień. Kawałek skały odleciał i uderzył w głowę Pansage'a. Dwebble czuł się źle i przeprosił go. Ash, Iris i Cilan próbowali pomóc, ale Dwebble nie chciał żadnej pomocy i uciekł. Jednak Ash, Iris i Cilan starali się go znaleźć za pomocą Pidove Asha, która szukała go w górze i Pansage'a, który szukał go pod ziemią używając Tunelu.

Gdy później powrócił do grupy Cilan zaprosił go na kolację. Podczas kolacji, Pansage dostał gorączki Ash podejrzewał, że gorączka została spowodowana przez kamień, który uderzył go wcześniej. Dwebble przytłacza sobie poczucie winy. Później czuwał nad Pansage'em gdy spał i szybko zasnął tuż obok niego. Następnego dnia, Pansage czuł się lepiej, a Dwebble podjął decyzję o poszukiwaniu jego skały. Z pomocą Asha, Iris i Cilana, pokonał wszystkie "złe" Dwebble'e. Później, gdy Ash, Iris i Cilan ruszją w dalszą drogę, Dwebble zaczął za nimi iść, okazało się, że chciał dołączyć do Cilana. Cilan mówi, że Dwebble był doskonałym Pokémonem według niego, a następnie go łapie.

Cilan Dwebble rock repair.png

Jako Dwebble, gdy naprawia swoją skorupę

Dwebble był używany do walki z Burgundy, inną Znawczynią i rywalką Cilana w odcinku Zemsta Znawczyni!. Dwebble walczył przeciwko jej Dewottowi. Przy pomocy Ochrony i jego zdolności| udało mu się ochronić przed super-skutecznym Wodnym Pulsem i później pokonał Dewotta połączeniem Muszlowego Rozbicia i Nożyc.

W odcinku Zaginiona muszelka Oshawotta!, Dwebble "wyrzeźbił" ogromną kamienną muszlę dla Oshawotta, ponieważ ten zgubił swoją muszlę. Początkowo muszla była zbyt ciężka dla Oshawotta do noszenia jej, a tym bardziej do używania jej w walce. Minęło trochę czasu, ale w końcu Oshawott był w stanie używać muszli w walce. Niemniej jednak została zniszczona podczas rewanżu Asha ze Stephanem przez jego Blitzle'ego.

W Cilan kontra Trip, Ash kontra Georgia!, Dwebble walczył przeciwko Gurdurrowi Tripa w turnieju Don Battle. Podczas walki jego skałą została uszkodzona przez Gurdurra. Po użyciu Muszelkowego Rozbica i osłabieniu Gurdurra Kamiennym Ślizgiem pokonał go Siekeniem, a tym samym pozwolił Cilanowi przejść do drugiej rundy. Później naprawiał swoją skałę, która została uszkodzona przez Gurdurra.

W Kryzys w Jaskini Elektrokamieni! walczy z Zespołem R i zaczyna ewoluować.

CrustleEdytuj

Cilan Dwebble evolve.png

Crustle podczas ewolucji

Ewoluuje w Kryzys w Jaskini Elektrokamieni!, by pokonać Zespół R. Po ewolucji uczy się Głazodziała, i pokonuje Trio. Ponownie widzimy go w następnym odcinku, podczas dwuwalki, w trakcie której Ash i Cilan mieli zmierzyć się z Biancą i Profesor Juniper. Pomimo tego, iż jego partner zostaje pokonany, Crustle odnosi zwycięstwo w tym pojedynku, pokonując Accelgora i Escavaliera z pomocą kombinacji Muszlowego Rozbicia i Głazodziała.

W Cilan Wkracza Do Akcji! łatwo pokonał Swoobata Skyli oraz jej Unfezanta. Jednak przegrywa ze Swanną.

CharakterEdytuj

Dwebble no rock.jpg

Jako Dwebble bez skorupy

Crustle'a można określić jako Pokémona z dużym sercem. Jako Dwebble, ciężko pracował nad swoją skałą, a ona została skradziona przez trzy inne Dwebble'e. Próbował ją odzyskać goniąc złodziei, ale niestety został pokonany. Duma Dwebble'a nie pozwalała na to, aby zostawić tą sprawę, gdyż nie robił swego domu na próżno. Pokazano także, że również bał się ludzi na początku. Crustle jest również bardzo troskliwym Pokémonem co widać, kiedy był przy chorym Pansage'u. Na końcu tego wszystkiego Crustle jest mądry i zaradny, przy wielkiej taktyce udało mu się odzyskać swój dom.

Znane atakiEdytuj

Znane ataki
Nazwa ataku Po raz pierwszy pokazane Podczas użycia
Ochrona Domek dla Dwebble'a!
Siekanie Domek dla Dwebble'a!
Nożyce Domek dla Dwebble'a! Cilan Crustle X-Scissor.png
Cios Muszli Domek dla Dwebble'a! Cilan Crustle Shell Smash.png
Kamienny Ślizg Cilan kontra Trip, Ash kontra Georgia! Crustle Rock Slide.jpg
Głazodziało BW062: Kryzys w Jaskini Elektrokamieni! Cilan Crustle Rock Wrecker.png

Poziom: co najmniej 55

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki