FANDOM

Iris
アイリス Iris
Iris.png
Artwork Iris i Axew'a z Serii Pokemon Black and White
Płeć Kobieta
Kolor oczu Brązowe
Kolor włosów Fioletowe
Miasto Wisoka Smoków
Region Unova
Odpowiednik w grach Iris (Gry)
Debiut w anime W Cieniu Zekroma
Angielski głos Eileen Stevens
Japoński głos Aoi Yūki

Iris (Japanese: アイリス Iris) nowa towarzyszka Ash'a w serii Black and White. Podróżuje z Ash'em i Cilanem.

W AnimeEdytuj

ŻyciorysEdytuj

Young Iris.png

Mała Iris

Iris urodziła się i wychowała w Wiosce Smoków i spędzała swój czas jako mała dziewczynka na zabawach z dzikimi Pokémonami, które mieszkały w lesie na obrzeżach miejscowości. Nauczyła się być dość wykwalifikowaną we wspinaczce po drzewach, a także nauczyła się pielęgnacji i opieki nad różnymi Pokémonami. Pewnego dnia spotkała dzikiego Drilbura, który zranił Patrata i ukradł mu jedzenie. Szukając sprawiedliwości dla Drilbura, Iris wyzwała go. Po niezliczonej ilości porażek, w końcu udało się dziewczynie złapać Pokémona w niektóre winorośle wiszące tuż nad urwiskiem. Po uratowaniu Drilbura, dwójka zaprzyjaźniła się i zaczęła trenować razem. Po wielu zwycięstwach, Drilbur przekształcił się w Excadrilla. Oboje następnie dostali okazję spotkać Draydena, Smoczego Mistrza, który pochwalił Iris. Gdy Drayden spytał się o sposby treningów Iris ona odpowiedziała, że uczyła się ze zaprzyjaźnionymi Pokémonami. Później została wyzwana przez Draydena. Niestety Haxorus Draydena okazał się silniejszy i z łatwością pokonuje Excadrilla. Po przegranej Excadrill stał się nie ufny wobec Iris i zamknął się w sobie.

Lata mijały, a Iris została wezwana przez Nestorkę. Iris miała rozpocząć podróż z nowo wyklutym Axew i wychować go, aby stał się pełnoprawnym Haxorusem. Zaakceptowała ten plan i wyruszyła w dalszą drogę, by pewnego dnia stać się Smoczym Mistrzem. Jakiś czas po tych wydarzeniach, była świadkiem burzy spowodowanej przez Zekroma podczas wydarzeń z odcinka W cieniu Zekrom!. Potem kontynuowała swoją podróż, w końcu spotykając następnego dnia Asha, kiedy przypadkowo próbował ją złapać myśląc, że jest Axewem. Oboje rozpoczęli źle, często znajdując powody, aby się sprzeczać. Jednak postanowili podróżować nadal, a Iris oglądała jego pierwszą bitwę w Sali Unova w odcinku Trzech Liderów, potrójne problemy!. Po bitwie jeden z Liderów, Cilan, zdecydował się na podróż z Ashem oraz Iris i zauważył, że trójka tworzy zgrany zespół. Więc Iris postanowiła oficjalnie stać się ich towarzyszką w podróży.

W odcinku Axew w opałach! Iris zdecydowała, że chce rozpocząć korzystanie z nowych przyjaciół do pomocy w szkoleniu Axew, więc zapytała Cilana o walkę z nią, by pomóc jej w treningu. Wtedy ujawniła, że jej Axew nauczył się Gniewu Smoka, ale nie opanował go jeszcze do perfekcji. Później opowiedziała Cilanowi i Ashowi o swoim rodzinnym mieście i o tym jak zdobyła Axew. Po ukończeniu historii grupa odkryła, że Axew zaginął i znaleźli go utkniętego w rogach Scolipede'a. Nie udało im się uspokoić szalejącego Pokémona, więc Iris wezwała Excadrilla do pomocy. Niestety, Excadrill nie słuchał Iris, ale gdy Axew został uratowany przez Iris, Excadrill pokonał Scolipede'a. Później Cilan powiedział Iris, aby robiła rzeczy w swoim własnym tempie i nie przejmowała się zbytnio tym, że Excadrill nie słucha się jej.

W odcinku Domek dla Dwebble'a! powiedziała, że wie, jak zrobić leki ziołowe do leczenia chorych Pokémonów, gdy Pansage Cilana został uderzony kamieniem i złapał gorączkę. Ta umiejętność stała się bardzo przydatna w całej podróży, gdy grupa miała mało leków i była zbyt daleko od Centrum Pokémon. W odcinku Noc W Muzeum Miasta Nacrene! twierdziła, że ma ostry " szósty zmysł ", kiedy poczuła obecność ducha nawiedzającego muzeum. Później okazało się, że był to Yamask szukający swojej maski. Użyła swoich umiejętności także w odcinku Sewaddle i Burgh w Bezkresnym Lesie!, kiedy grupa zgubiła się w lesie Pinwheel.

Iris na winoroślach.png

Iris na winoroślach

Iris została oddzielona od grupy w Zniewalająca Emolga!, po tym jak Axew Iris próbował zaprzyjaźnić się z dziką Emolgą, która ledwo uniknęła zdominowania przez Biancę, która towarzyszyła grupie po tym jak Ash zdobył swoją trzecią odznakę. Trójka z nich w końcu została zaatakowana przez rój Swoobatów i uratowana przez Asha i Pikachu. Emolga zaczęła lubić Iris i zaakceptowała ją jako trenerkę, przez co Iris zdobyła nowego Pokémona. W Emolga and the New Volt Switch!, Bianca oferowała walkę ze świeżo złapaną Emolgą, jednak sprawy nie poszły zgodnie z planem, kiedy okazało się, że Emolga była dość leniwa i używała Zmiany Wolta, aby uniknąć bitew. To nie zniechęciło Iris, która używała dalej Emolgi mając nadzieję, że stanie się wykwalifikowaną wojowniczką.

W Droga Smoczej Mistrzyni!, grupa spotkała młodą dziewczynę o imieniu Emmy, która miała kłopot z Druddigonem. Iris zauważyła przyczynę gniewu Pokémona - był to drut owinięty wokół jego kostki - i udało jej się uspokoić go poprzez usunięcie kłopotu. Będąc pod wrażeniem jej wiedzy o Smoczych Pokémonach, Emmy oficjalnie przedstawiła się i przyznała, że jest nowicjuszem. Iris następnie zaoferowała jej trening i ujawniła swoje marzenie o zostaniu Smoczym Mistrzem.

W Iris i Excadrill kontra pogromczyni smoków!!, Iris została wyzwana do walki przez Georgię, Pogromczynię Smoków. Axew został łatwo pokonany przez Beartica. Georgia skrytykowała Iris za brak posiadania więcej Pokémonów smoków i Iris zdecydowała się wystawić Excadrilla, który jeszcze nie był jej posłuszny. Ponownie, bitwa doprowadziła do przegranej Iris. Później, Iris ujawniła, że wyzwała Smoczego Mistrza Draydena do walki, gdy była młodsza. A ponieważ katastrofalnie Excadrill przegrał z Haxorusem, stracił chęć do walki i nie zgodził się, by Iris rozkazywała mu przez wiele lat. Ale po nocy z Iris, Excadrill odzyskał pewność siebie i nauczył się Mega Podmuchu. Następnie, Iris wyzwała Georgię do walki i Excadrill zremisował z Bearticiem.

Wings Iris's.png

Kolekcja Skrzydeł Iris

Iris bierze udział w turnieju Bitew wraz z wieloma innymi trenerami, w tym z jej rywalką, Georgią. Pierwszą bitwę stoczyłą przeciwko Jimmy'emu Ray'wi i jego Watchogowi w Cilan kontra Trip, Ash kontra Georgia!, którą Iris łatwo wygrała ze swoją Emolgą. Potem walczyła przeciwko Stephanowi i jego Sawkowi w Furia Klubowej Bitwy: Emolga kontra Sawk! poraz kolejny wygrywa dzięki swojej Emoldze. Potem udało jej się pokonać Luke'a i jego Goletta w następnym odcinku, za pomocą Axew. W bitwie Axew nauczył się Urazy, którą użył do pokonania Goletta. W finale Iris walczyła przeciwko Ashowi i jego Pikachu, natomiast Iris użyła Excadrilla. Po długiej walce Excadrillowi udaje się pokonać Pikachu, tym samym dając Iris wygraną w turnieju Bitew i zdobycie całego zestawu Skrzydeł.

RodzinaEdytuj

OsiągnięciaEdytuj

PokemonyEdytuj

Przy sobieEdytuj

Iris Axew.png
Axew
Excadrill Iris.png
Drilbur › Excadrill
Emolga Iris.png
Emolga
Iris Dragonite.png
Dragonite

Tymczasowe/ZaprzyjaźnioneEdytuj

Georgia Vanilluxe.png
Vanilluxe
Deino anime.png
Deino
Bouffalant.jpg
Bouffalant

Ciekawostki Edytuj

Iri po złapaniu pokemona.png

Iris po złapaniu pokemona

  • Iris tak jak Misty ma obsesje na punkcie pokemonów smoków przy czym Misty ma na punkcie wodnych pokemonów.
    • Dodatkowo czuje wstręt do innego typu Lodowe (Iris) i Robaki (Misty)
  • To pierwsza dziewczyna podróżująca z Ashem, której Pikachu nie spalił roweru.
  • Iris jest jedyną towarzyszką płci żeńskiej Asha, której japońska nazwa nie zawiera kana ka, a jedynym towarzyszem podróży, której japońska nazwa składa się z więcej niż trzech kana.
  • Sylwetki Iris i Cilana zostały pokazane po DP183 na antenie 1 lipca 2010. Oboje zostali oficjalnie ujawnione podczas trailera animé pokazane na Pokémon niedziela dokładnie miesiąc później.

Gry: BlueLanceStevenWallaceCynthiaAlderIris
Anime: CaptainDrakeAsh KetchumJon DicksonTysonCynthiaWallaceTobiasAlder
Manga: RedStevenWallaceAsh KetchumProfessor Oak

Postacie z anime
Główni Ash KetchumPikachuMistyTogeticBrockTracey SketchitMayMaxDawnPiplupIrisAxewCilan
Rywale GaryRitchieHarrisonDrewHarleyMorrisonTysonSolidadPaulZoeyNandoKenny
ConwayBarryUrsulaTobiasTripBiancaBurgundyStephanGeorgiaKotetsuVirgil
Przestępcy JessieJamesMeowth (Zespół R)GiovanniButchCassidyDr. NambaMatoriPierceDr. Zager
ArchieShellyMaxieTabithaŁowczyni JCyrusSaturnMarsJupiterCharon
Profesorowie Professor OakProfessor IvyProfessor ElmProfessor Birch
Professor RowanProfessor CarolinaProfessor JuniperDr. Fennel
Krewni Delia KetchumFlintLolaForrestRodzeństwo Brock'aDaisyVioletLilyNormanCarolineJohannaChiliCress
Epizodyczne Officer JennyNurse JoyTodd SnapCharles GoodshowCaseyLizaSakuraLanceMr. SukizoRaoul Contesta
Vivian MeridianScottLilian MeridianMarianRhondaCynthiaAngieLookerLyraKhouryDon GeorgeAlder
LukeFreddy O'MartianIngoEmmetMontgomeryJervisGym LeadersElite FourFrontier Brains

Więcej z Fandomu

Losowa wiki